۲۰۱۲سال ۲۰۱۲-حوادث در سال ۲۰۱۲

مجله تفریحی سرگرمی دخترونه

۲۰۱۲: سال ۲۰۱۲-بر اساس شواهد علمی موجود و مدارک تاریخی، نظریه هایی وجود دارد که به وقوع حوادثی در سال ۲۰۱۲ پرداخته است که این حوادث به احتمال زیاد باعث نبودی جهان می شود.

سال۲۰۱۲ :بسیاری از دانشمندان با توجه به شرایط کنونی زمین و بحرانهای موجود بسیار نگران حیات بشر بوده و به مطالعه بر روی حقایق و حوادثی می پردازند که می تواند روزی منجر به یک حادثه و اتمام حیات بر روی سیاره آبی شود. به اعتقاد برخی نظریه ها پایان یافتن جهان که در تقویم باستانی اقوام مایا تاریخ آن سال ۲۰۱۲ ذکر شده است می تواند به دلایل مختلفی به واقعیت تبدیل شود. نشریه تلگراف نیز با توجه به این نظریه ها و مدارک به بررسی برخی از این دلایل و میزان احتمال تحقق این حوادث پرداخته است.

سال 2012,2012,حوادث سال 2012, حوادث 2012

حوادث ناشی از حمله بیگانگان فضایی:

سال ۲۰۱۲ :این حوادث در ابتدا به موضوع بسیاری از آثار هنری علمی تخیلی تبدیل شد اما به تدریج محققان دریافتند که نگرانی از حوادث ناشی از حمله بیگانگان به زمین رو به افزایش است. تعداد موارد مشاهده یوفوها افزایش پیدا کرده و نشانه ها و مدارک زیادی از مشاهده این پدیده های

غریب ارائه شده است. از جمله این شواهد تلاش دولتهای مختلف در سرتاسر جهان برای کنترل یوفوها طی ۵۰ سال گذشته است. اما با وجود تمامی این شواهد و مدارک که بسیاری آنها را خیالی و زاده توهم شاهدان می دانند، احتمال وقوع حمله بیگانگان به زمین تا سال ۲۰۱۲ تنها ۰٫۱ از ۱۰ تخمین زده شده است.

حوادث ناشی از برخورد با زمین:

سال ۲۰۱۲ :هزاران انجمن اینترنتی و سایتهای مختلف اعلام کرده اند زمانی در اوایل قرن ۲۱ میلادی حادثه ای رخ می دهد که در آن سیاره ای ناشناخته با زمین برخورد کرده و یا از فاصله ای بسیار نزدیک از کنار زمین عبور خواهد کرد و در نتیجه تمدن را نابود کرده و یا خسارات و دگرگونی های عظیم و جبران ناپذیری را بر روی زمین به جا خواهد گذاشت.

این سیاره با نام خیالی “نیبیرو” سیاره ای در منظومه خورشیدی فرض شده است که در مداری نامنظم در حرکت بوده و هر سه هزار و ۷۰۰ سال یکبار به قسمتهای داخلی منظومه خورشیدی راه پیدا می کند. شواهد بسیار کمی برای اثبات این نظریه ارائه شده است که از آن جمله می توان به معرفی ۱۰ سیاره توسط ناسا در سال ۲۰۰۵ اشاره کرد که در خارج از منظومه خورشیدی به سر می برند و شاید تا سال ۲۰۱۲ به قسمتهای داخلی منظومه خورشیدی وارد شده و از نزدیکی زمین عبور کنند. با این همه احتمال وقوع این حادثه ۰٫۲ از ۱۰ تخمین زده شده است.

حوادث ناشی از بحران خورشیدی:

سال ۲۰۱۲: این بحران یکی از معدود سناریوهایی است که با انتهای تقویم مایانها در ارتباط است و می تواند پایه علمی داشته باشد. در این سناریو که احتمال وقوع آن ۰٫۳ از ۱۰ برآورد شده است، حوادث ناشی از تابشهای شدید خورشیدی و یا انفجارهای گازی در دسامبرسال ۲۰۱۲ می تواند زمین را در خود غرق کرده و نوع بشر را به همراه اکو سیستم زمین نابود سازد. تا کنون شواهدی مبنی بر وقوع چنین پدیده ای در سال ۲۰۱۲ ارائه نشده اما ارتباطاتی میان دوره های ۱۱ ساله خورشیدی و چرخه زمانی تقویم مایانها یافته شده است. با این حال با وجود اینکه شعله های خورشیدی می تواند برای برخی از تجهیزات، ماهواره ها و فضانوردان مشکلاتی را ایجاد کند اما از قدرتی که بتواند زمین را حداقل تا سال ۲۰۱۲ ویران سازد برخوردار نخواهد بود. تنها حادثه و خطر جدی که از سوی خورشید زمین را تهدید می کند،حوادث ناشی از اتمام انرژی خورشید و بلعیده شدن زمین توسط این ستاره عظیم است که آن نیز تا پنج بیلیون سال آینده ممکن خواهد بود.

حوادث ناشی از تغییر قطبهای مغناطیسی:

سال ۲۰۱۲ :بسیاری معتقدند قطبهای مغناطیسی زمین در سالهایی نه چندان دور تغییر خواهند کرد و بر الگوی چرخش مداری زمین تاثیر گذاشته و فاجعه ای بزرگ را به وجود خواهد آورد. این افراد مدارکی از تغییر قطبی زمین در گذشته ارائه کرده و معتقدند این تغییرات را می توان با مطالعه نقاط خورشیدی و تئوری میدانهای مغناطیسی مشاهده کرد. در عین حال برخی معتقدند مایانها و مصریان باستان نیز از وقوع چنین پدیده ای در آینده آگاه بوده اند اما این راز امروزه توسط دولتها مخفی باقی مانده است. محققان دانشگاه پرینستون و تولوس در فرانسه با بررسی مدارک مختلف دریافته اند که سیاره زمین در حدود ۸۰۰ میلیون سال پیش دورانی را برای متعادل سازی قطبهای خود پشت سر گذاشته است. تغییر زاویه ۵۰ درجه ای در قطب شمال طی ۲۰ میلیون سال از جمله شواهد و حوادثی است که محققان به آن دست یافته اند و بر همین اساس معتقدند امکان وقوع چنین پدیده ای وجود دارد اما طی یک میلیون سال آینده و درصد احتمال وقوع آن یک از ۱۰ خواهد بود.

حوادث ناشیی ازانفجارابرآتشفشان:

سال ۲۰۱۲ :انفجار ابر آتشفشانی یکی از عظیم ترین انفجارهایی خواهد بود که در تاریخ بشر دیده شده و در اثر افزایش میزان ماگما در هسته زمین و عدم وجود راه فرار از این منطقه از زمین به وجود خواهد آمد. نتیجه چنین انفجاری پراکنده شدن میزان زیادی از گازهای سمی در اتمسفر زمین و پوشانده شدن قسمتهای زیادی از خشکی ها توسط ماگماها خواهد بود. تصاویری که توسط ماهواره ها طی سالهای گذشته به ثبت رسیده است نشانه هایی از تغییر را در سنگهای مذاب زیر زمینی نمایش می دهد که می تواند درصد احتمال این انفجار را یک از ۱۰ ساخته و مدارک علمی را برای اثبات این نظریه ارائه دهد.

حوادث ناشیی ازکاهش ذخایر نفتی(نقطه اوج نفتی):

سال ۲۰۱۲ :حوادث ناشی از کاهش ذخایر نفتی جهانی قطعا واقعیتی است که می تواند به فروپاشی سرمایه گذاری و اقتصاد جهانی منجر شود. اما نظریه نقطه اوج نفتی درباره موضوع افزایش تقاضا در برابر میزان تولید بحث می کند بر اساس این نظریه زمانی فرا خواهد رسید که تقاضای این منبع انرژی از میزان تولید آن پیشی خواهد گرفت. به گزارش مهر، برخی معتقدند این پدیده در حال حاضر آغاز شده است اما برخی دیگر آغاز آن را سال ۲۰۱۲ اعلام کرده اند. با این همه و با وجود تلاش برای تولید منابع جایگزین انرژی احتمال وقوع این پدیده ۴ از ۱۰ محاسبه شده است.

حوادث ناشیی ازنابودی نسل زنبورها:

سال ۲۰۱۲ :۳۶ درصد از کندوهای زنبور در ایالات متحده در زمستان ۲۰۰۸ به دلیل حادثه ای به نام اختلال نابودی کلونی زنبورها از بین رفتند. این حادثه که طی آن تمامی زنبورهای کارگر یک کندو به صورت ناگهانی می میرند و تنها زنبور ملکه به جا می ماند در چندین کشور اروپایی از جمله فرانسه، بلژیک، ایتالیا، پرتغال و اسپانیا رواج یافته است. تا کنون دلایلی مانند آفتها، تغییرات شدید جوی و امواج تلفن همراه عوامل بروز این اختلال اعلام شده اند اما تاثیر هیچ یک از آنها تا کنون به اثبات نرسیده است و از آنجایی که تا کنون درمانی موثر نیز برای کنترل این اپیدمی ارائه نشده است، پیش بینی می شود نظریه انقراض زنبورها به زودی به واقعیتی تلخ تبدیل شود.

اخبار حوادث حوادث حوادث سال 2012

با توجه به این حقیقت که پرورش بسیاری از محصولات کشاورزی از جمله سویا، پنبه، دانه های روغنی مانند بادام، انگور، سیب و گلهای آفتابگردان نیازمند حضور زنبورها بوده و فعالیتهای این حشرات کوچک بر روی تولید ۳۰ درصد از غذای جهان تاثیری مستقیم به جا می گذارد، بالاترین احتمال نابودی حیات در اثر پدیده ای طبیعی به این نظریه ارائه شده و ۷ از ۱۰ تخمین زده شده است.

نظر ناسا درباره حوادث آخر الزمان سال ۲۰۱۲

سال ۲۰۱۲ : ناسا در پاسخ به اینکه آیا وقوع حوادثی در تاریخ دسامبر سال ۲۰۱۲ صحت علمی دارد چنین آورده است:

هنوز عقاید خام و حوادث شایع شده در مورد “ترس سال ۲۰۰۰ ” یا مشکل Y2K از یاد نرفته است. مطابق یافته های دانشمندان سال ۲۰۱۲ سال پایان زمین نیست و شروع انقلاب زمستانی خواهد بود.

داستان حوادث آخر الزمان ابتدا به ساکن به عقاید سومریها در عهد باستان بر می گردد که آنها معتقد بودند که نی- بی- رو یا کوتوله قهوه ای سیاره ای خواهد بود که به زمین برخورد خواهد نمود و به آن Doomsday  یا روز قیامت می گفته اند.

مطابق محاسبات باید این امر در ماه می سال ۲۰۰۳ رخ می داد که چنین نشد و بنابراین، این تاریخ به ۲۰۱۲ چرخش خورده است.این داستان به تمام شدن تقویم محاسبه شده توسط قوم مایا گره خورده و همگان این باور غلط را پیدا کرده اند که بنابر این ۲۰۱۲ (سال انقلاب زمستانی زمین ) سال پایان عمر زمین خواهد بود.( انقلاب زمستانی کوتاه‌ترین روز سال در نیمکره شمالی است (اول دی ماه) و شروع رسمی زمستان محسوب می‌شود. خورشید در این زمان در پایین‌ترین ارتفاع در آسمان قرار دارد چرا که در این زمان جهت محور قطب شمال سیاره ما که نسبت به سطح مداریش دارای انحراف است، در جهت خورشید قرار ندارد. از هنگام انقلاب زمستانی به بعد روزها بتدریج بلندتر می‌شوند و در طول شش ماه زمین در طرف دیگر خورشید قرار می‌گیرد و ساکنان نیمکره شمالی انقلاب تابستانی را در بلندترین روز سال (اول تیرماه) تجربه خواهند کرد)

نکته ای که در تقویم قوم مایا وجود دارد اینکه تقویم رومیزی آنها تا این تاریخ است و این بدان معنی نیست که پایانی برای زمین تصور کرده اند. دقیقا شبیه تقویم رومیزی برای انسانهاست که آخرین روز هر تقویم دسامبر است و این یعنی فردایش روز از نو و روزی از نو می شود.

منبع:khabarkhoonehو۲۰۱۲year.mihanblog

مجلهتفریحیسرگرمیدخترونه

بدون پاسخ

پاسخ

*

CONTACT US

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

در حال ارسال