صفحه اصلی > چالش‌های مادرانه و مادرانه و پرورش فرزندان : ۱۰ شغل برتر دورکاری برای مادران

۱۰ شغل برتر دورکاری برای مادران

۱۰ شغل برتر دورکاری برای مادران

در دنیای امروز، داشتن شغلی که هم رضایت شغلی برای شما به ارمغان بیاورد و هم به شما امکان دهد از فرزندانتان مراقبت کنید، دیگر یک رویاست. در این مقاله، ۱۰ ایده شغلی برتر را گردآوری کرده‌ایم که این رویا را به حقیقت تبدیل می‌کند.

مزیت درصد توضیحات
انعطاف‌پذیری برنامه کاری 25% کار در ساعات دلخواه و متناسب با مسئولیت‌های خانوادگی
افزایش بهره‌وری 15% تمرکز بیشتر و عدم وجود حواس‌پرتی در محیط کار
انعطاف‌پذیری برای کار از هر کجا 22% کار از منزل، کافه، یا هر مکان دلخواه
هزینه کمتر 10% صرفه‌جویی در هزینه‌های رفت و آمد، لباس و غذا
مزایای زیست‌محیطی 18% کاهش آلودگی هوا و ترافیک به دلیل عدم نیاز به رفت و آمد
سایر 10% مزایایی مانند تعادل بهتر بین کار و زندگی، کاهش استرس، و افزایش رضایت شغلی

مزایای دورکاری برای مادران

ایجاد تعادل بین کار و زندگی:

مشاغل دورکاری به لطف برنامه کاری انعطاف پذیرشان، تعادل کاملی را بین کار و زندگی شخصی برای مادران پرمشغله ایجاد می کنند. مادران با دورکاری از خانه می توانند در عین حال که حرفه ای موفق را دنبال می کنند، در رویدادها و فعالیت های مهم فرزندانشان نیز به طور فعال شرکت کرده و از آنها حمایت کنند. ماهیت انعطاف پذیر این مشاغل به مادران این امکان را می دهد تا ساعات کاری خود را با توجه به نیازهای خانواده، چه برای حضور در رویدادهای مدرسه و چه برای رسیدگی به امور خانه، تنظیم کنند. دورکاری همچنین نیاز به رفت و آمد را از بین می برد که نه تنها استرس را کاهش می دهد بلکه باعث افزایش بهره وری نیز می شود.

افزایش زمان با خانواده و انعطاف پذیری بیشتر در مراقبت از کودکان:

 دورکاری این فرصت را به مادران می دهد تا زمان باکیفیت تری را با فرزندانشان بگذرانند، به طور فعال در فعالیت های خانوادگی شرکت کنند و در لحظات مهم کنارشان باشند. انعطاف پذیری دورکاری به مادران این امکان را می دهد تا با تنظیم برنامه کاری خود مطابق با نیازهای فرزندانشان، به طور موثر به وظایف مراقبت از کودک رسیدگی کنند. مشاغل دورکاری نیاز به مراقبت های گران قیمت و وقت گیر از کودکان را از بین می برد و در نتیجه هم در هزینه مادران صرفه جویی می شود و هم کنترل بیشتری بر مراقبت از فرزندانشان پیدا می کنند. دورکاری به مادران این امکان را می دهد تا تعادل سالم تری بین کار و زندگی برقرار کنند و فضایی صمیمی و دوست داشتنی برای خانواده خود ایجاد نمایند.

کاهش استرس و هزینه های رفت و آمد

مشاغل دورکاری به مادران این امکان را می دهد تا با ترافیک سرساعت خداحافظی کنند و دیگر درگیر شلوغی وسایل نقلیه عمومی و استرس ناشی از آن نشوند. دورکاری نه تنها در وقت آنها صرفه جویی می کند بلکه بار مالی ناشی از هزینه های حمل و نقل مانند سوخت، هزینه پارکینگ و نگهداری خودرو را نیز کاهش می دهد. با حذف رفت و آمد روزانه، مادران می توانند روز کاری خود را با ذهنی آرام و متمرکز آغاز کنند که منجر به افزایش بهره وری و ایجاد تعادل سالم تر بین کار و زندگی می شود.

فرصت های شغلی گسترده

دورکاری دنیایی از فرصت های شغلی بی‌پایان را برای مادران باز می‌کند. دیگر محدود به موقعیت‌های شغلی در محل زندگی خود نیستند. آن‌ها می‌توانند به جای آن، به دنبال موقعیت‌های شغلی در شرکت‌های سراسر جهان باشند و بدین ترتیب، چشم‌انداز شغلی خود را گسترش داده و به طیف وسیعی از صنایع و نقش‌ها دسترسی پیدا کنند.

مشاغل دورکاری به مادران این امکان را می دهد تا از اقتصاد ساعتی (گیگ) که دائما در حال گسترش است، بهره مند شوند. در این نوع اقتصاد، آنها می توانند به صورت فریلنسری کار کنند یا پروژه های قراردادی را که با علایق و مهارت هایشان همخوانی دارد، بر عهده بگیرند. انعطاف پذیری دورکاری، مادران را قادر می سازد تا ضمن اولویت دادن به مسئولیت های خانوادگی خود، به دنبال علایق شان بروند، مهارت های جدید بیاموزند و به طور بالقوه درآمد بیشتری کسب کنند.

توانمندسازی برای دنبال کردن علایق و سرگرمی ها

مشاغل خانگی این فرصت را به مادران می دهند تا به شیوه های مختلف برای دنبال کردن علایق و سرگرمی های خود، توانمند شوند. با وجود مشاغل آسان دورکاری، مادران می توانند برنامه کاری خود را به گونه ای تنظیم کنند که برای علایقشان، مانند نقاشی، نویسندگی، تناسب اندام و سایر سرگرمی ها، وقت بگذارند. آنها می توانند بدون خدشه دار کردن اهداف حرفه ای خود، علایقشان را دنبال کنند.

۱۰ شغل برتر دورکاری برای مادران

برای برقراری تعادل بین آرزوهای شغلی و نیازهای خانواده، یافتن شغل دورکاری مناسب برای مادران خانه دار ضروری است. این مقاله فهرستی از ۱۰ شغل برتر دورکاری برای مادران را ارائه می دهد که انعطاف پذیری، درآمد بالقوه و راحتی کار از خانه را به همراه دارد.

ردیف شغل شرح مهارت‌های مورد نیاز
1 دستیار مجازی انجام وظایف اداری، پشتیبانی از مشتریان و مدیریت برنامه‌ها مهارت‌های سازمانی، ارتباطی و کامپیوتری
2 نویسنده و ویراستار تولید محتوای متنی، ویرایش و بازنویسی مهارت‌های نگارش، ویراستاری و تحقیق
3 مترجم ترجمه متون از یک زبان به زبان دیگر مهارت‌های زبانی و تسلط به زبان‌های مبدا و مقصد
4 طراح گرافیک ایجاد طرح‌های گرافیکی برای وب، چاپ و رسانه‌های اجتماعی مهارت‌های طراحی، نرم‌افزارهای گرافیکی و خلاقیت
5 متخصص بازاریابی دیجیتال ترویج محصولات و خدمات آنلاین مهارت‌های بازاریابی، تبلیغات و رسانه‌های اجتماعی
6 مربی آنلاین ارائه آموزش و مشاوره به صورت آنلاین تخصص در یک زمینه خاص، مهارت‌های تدریس و ارتباطی
7 توسعه‌دهنده وب طراحی و ساخت وب‌سایت و برنامه‌های وب مهارت‌های برنامه‌نویسی، طراحی وب و حل مسئله
8 کارشناس خدمات مشتری پاسخگویی به سوالات و حل مشکلات مشتریان مهارت‌های ارتباطی، حل مسئله و صبر
9 حسابدار ثبت و تجزیه و تحلیل معاملات مالی مهارت‌های حسابداری، نرم‌افزارهای مالی و دقت
10 متخصص رسانه‌های اجتماعی مدیریت حساب‌های رسانه‌های اجتماعی و تولید محتوای جذاب مهارت‌های بازاریابی، تولید محتوا و رسانه‌های اجتماعی

این جدول به طور واضح و مختصر 10 شغل برتر دورکاری برای مادران را به همراه جزئیات هر شغل ارائه می‌دهد. با اعمال برخی ویرایش‌ها می‌توان جذابیت و اثرگذاری آن را افزایش داد.

دستیار مجازی

اگر یک مادر خانه دار هستید که به دنبال کار انعطاف پذیر هستید، نقش دستیار مجازی می تواند گزینه عالی برای شما باشد. دستیاران مجازی از راه دور در زمینه کارهای اداری، خلاقانه یا فنی به کسب و کارها یا افراد پشتیبانی ارائه می دهند. این کارها می تواند شامل مدیریت ایمیل، زمان بندی، رسانه های اجتماعی، ورود اطلاعات، تحقیق و خدمات مشتری باشد.

برای یافتن شغل دستیار مجازی، پلتفرم هایی مانند Wishup می توانند مفید باشند. شما می توانید برای برجسته سازی مهارت ها و تجربه خود، یک پروفایل ایجاد کنید، روی آگهی های شغلی مرتبط پیشنهاد دهید و با مشتریان ارتباط برقرار کنید. برای افزایش شانس خود در به دست آوردن موقعیت دستیار مجازی، مطمئن شوید که یک پروفایل حرفه ای دارید و به طور منظم به دنبال فرصت های شغلی جدید باشید.

فرصت های نویسندگی فریلنسری

تقاضا برای نویسندگان فریلنسر با توجه به نیاز کسب و کارها و افراد به محتوای باکیفیت برای وب سایت ها، وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر، در حال افزایش است. نویسندگی فریلنسری به دلیل انعطاف پذیری در ساعات کاری و مکان کار، یکی از بهترین مشاغل دورکاری به شمار می رود و این ویژگی آن را برای مادرانی که نیاز به برقراری تعادل بین کار و مسئولیت های خانوادگی خود دارند، ایده آل می سازد. درآمد نویسندگان فریلنسر متفاوت است و از نرخ های پایه و ابتدایی شروع شده و با کسب تجربه و مهارت افزایش می یابد. وب سایت هایی مانند Upwork ، Freelancer و Fiverr فرصت های زیادی را برای نویسندگان فراهم می کنند تا کارهای مختلف را پیدا کنند و با مشتریان نیازمند به خدمات نویسندگی ارتباط برقرار نمایند.

تجارت الکترونیک و فروش آنلاین

مادران اکنون می‌توانند خلاقیت و علاقه خود را از طریق تجارت الکترونیک و فروش آنلاین به یک کسب و کار سودآور تبدیل کنند. پلتفرم‌هایی مانند Etsy، eBay و Amazon یک بازار جهانی را ارائه می‌دهند که در آن‌ها می‌توانند صنایع دستی دست‌ساز، کالاهای قدیمی یا محصولات منحصر به فرد خود را به نمایش بگذارند و بفروشند. برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین، مادران می‌توانند چند مرحله کلیدی را دنبال کنند. آن‌ها باید جایگاه (نیچ) و مخاطب هدف خود را شناسایی کنند، یک فروشگاه با ظاهری جذاب ایجاد کنند، یک شماره تلفن تجاری تهیه نمایند، توضیحات محصولات را بهینه سازی کنند و محصولات خود را در رسانه‌های اجتماعی و سایر کانال‌ها تبلیغ کنند.

فروش آنلاین صنایع دستی نیازمند عکس‌های باکیفیت از محصولات، قیمت رقابتی و خدمات عالی به مشتری است. این یکی از مشاغل خانگی برای مادران است که بسیاری از آن‌ها با استفاده از مهارت و خلاقیت خود برای کسب درآمد به موفقیت رسیده‌اند.

مشاغل دورکاری خدمات مشتری

با تأکید بیشتر کسب و کارها بر توافق‌های کاری انعطاف‌پذیر، تقاضا برای مشاغل دورکاری خدمات مشتری در حال افزایش است. بسیاری از شرکت‌ها اکنون از نمایندگان دورکار خدمات مشتری برای رسیدگی به سوالات مشتریان، ارائه کمک و حل مشکلات استخدام می‌کنند. برای این نقش، مهارت‌های قوی ارتباطی نوشتاری و کلامی به همراه صبر، توانایی حل مسئله و رفتار خوشایند ضروری است.

شرکت‌های برجسته‌ای مانند آمازون، اپل، Concentrix، Liveops و Sykes به طور فعال در حال استخدام کارشناسان دورکار خدمات مشتری هستند. این موقعیت‌ها به مادران فرصتی می‌دهند تا از خانه کار کنند، خدمات عالی به مشتری ارائه دهند و درآمد کسب کنند. برای اطمینان از موفقیت در این فرصت شغلی دورکاری، اغلب آموزش و پشتیبانی ارائه می‌شود.

مدیریت رسانه‌های اجتماعی

مدیران رسانه‌های اجتماعی نقش حیاتی در کمک به کسب و کارها برای ایجاد و حفظ یک حضور قدرتمند آنلاین ایفا می‌کنند. مسئولیت‌های آن‌ها شامل طراحی و اجرای استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی، نظارت بر حساب‌ها، ایجاد محتوای جذاب و ارزیابی دستاوردهای کمپین می‌شود.

مزایای دورکاری برای مادران

امروزه، رسانه‌های اجتماعی به جزء جدایی‌ناپذیر از فضای شرکتی تبدیل شده‌اند و کانالی را برای کسب و کارها برای تعامل با مخاطبان هدف، افزایش آگاهی از برند، تقویت مشارکت مشتری و افزایش فروش فراهم می‌کنند.

برای مادرانی که به دنبال ورود به حوزه مدیریت رسانه‌های اجتماعی هستند، تقویت مهارت‌ها و دانش رسانه‌های اجتماعی، ایجاد یک نمونه کار که تخصص خود را برجسته کند و استفاده از پلتفرم‌های شبکه‌سازی حرفه‌ای مانند لینکدین مفید است. پذیرش فرصت‌های داوطلبانه یا کارآموزی نیز می‌تواند برای کسب تجربه عملی در این صنعت مفید باشد.

نظر سنجی آنلاین و تحقیقات بازار

مادران این فرصت را دارند تا با شرکت در نظرسنجی‌های آنلاین و به اشتراک گذاشتن نظرات خود در مورد محصولات و خدمات مختلف، درآمد کسب کنند.

وب‌سایت‌های قابل اعتمادی مانند Swagbucks و InboxDollars فرصت‌های نظرسنجی پرداختی ویژه مادران را ارائه می‌دهند. برای به حداکثر رساندن این مزایا، مادران می‌توانند در چندین سایت نظرسنجی ثبت‌نام کنند تا شانس بیشتری برای دریافت نظرسنجی داشته باشند. به‌روز ماندن در مورد نظرسنجی‌های جدید، تکمیل آن‌ها با دقت و صداقت و ارائه پاسخ‌های دقیق ضروری است.

برای به حداکثر رساندن درآمد، مادران همچنین می‌توانند از برنامه‌های معرفی، شرکت در گروه‌های متمرکز یا تست محصولات و بازخرید منظم پاداش یا نقد کردن درآمد خود از نظرسنجی‌های آنلاین استفاده کنند.

خدمات رونوشت‌نویسی

رونوشت‌نویسی فرآیندی است که طی آن ضبط‌های صوتی یا تصویری به اسناد مکتوب تبدیل می‌شوند. با افزایش نیاز کسب و کارها، پادکسترها و تولیدکنندگان محتوا به داشتن محتوای نوشتاری از ضبط‌های خود، تقاضا برای رونوشت‌نویسان در حال افزایش است.

مادران می‌توانند از این فرصت شغلی انعطاف‌پذیر و دورکاری بهره‌مند شوند. پلتفرم‌هایی مانند Rev، TranscribeMe و GoTranscript کارهای رونوشت‌نویسی را برای فریلنسرها ارائه می‌دهند.

پلتفرم‌های آنلاین مانند Upwork و Freelancer نیز گزینه‌هایی برای یافتن مشتریانی هستند که به پروژه‌های رونوشت‌نویسی نیاز دارند. همچنین، مشارکت فعال در جوامع مرتبط و عضویت در انجمن‌های رونوشت‌نویسی می‌تواند به مادران در کشف سرنخ‌ها و فرصت‌های جدید در این زمینه کمک کند. برای موفقیت در این نقش، رونوشت‌نویسان باید از مهارت‌های قوی شنیداری، دقت بالا و توجه زیاد به جزئیات برخوردار باشند.

مشاوره و کوچینگ از راه دور

مادران این فرصت را دارند تا با ورود به حوزه مشاوره و کوچینگ از راه دور، تخصص و راهنمایی خود را با مشتریان سراسر جهان به اشتراک بگذارند. تقاضای زیادی برای زمینه‌هایی مانند کوچینگ زندگی، کوچینگ شغلی و مشاوره کسب و کار وجود دارد، زیرا افراد برای رشد شخصی و حرفه‌ای تلاش می‌کنند.

برای راه‌اندازی یک کسب و کار مشاوره یا کوچینگ، مادران باید روی حوزه‌ی خاص تخصص و مخاطب هدف خود تمرکز کنند و مهارت‌ها و دانش خود را در آن زمینه خاص تقویت نمایند.

ایجاد یک حضور آنلاین قوی از طریق وب‌سایت یا پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به جذب مشتریان بالقوه کمک کند. همچنین، شبکه‌سازی، کسب گواهینامه‌ها یا مدارک تحصیلی مرتبط و ارائه خدمات ارزشمند مانند وبینارها یا کتاب‌های الکترونیکی می‌تواند به موفقیت چشمگیر یک کسب و کار مشاوره یا کوچینگ کمک شایانی کند.

مواردی که باید انجام دهید
  • جلسات کوتاه هفتگی را برای بررسی و به روز رسانی همه اعضای تیم در مورد اخبار و رویدادها برنامه ریزی کنید.
  • زمانی را برای رویدادهای تیمی که همه اعضای تیم می توانند در آن شرکت کنند، مانند یک هکاتون سالانه، اختصاص دهید.
  • بررسی های انفرادی را 2 تا 4 بار در سال انجام دهید.
  • از زمان آرام خود زمانی که بقیه تیم شما آفلاین هستند، استفاده کنید. سعی کنید حداقل دو ساعت زمان همپوشانی داشته باشید و از این زمان برای پرسیدن سوالات، جبران و بررسی استفاده کنید.
  • یک گردهمایی سالانه را میزبانی کنید تا همه اعضای تیم بتوانند یکدیگر را ملاقات کنند.
  • ابزاری را پیدا کنید که برای ارتباطات روزمره تیم شما مناسب باشد و به اشتراک گذاری فایل برای دریافت بازخورد را امکان پذیر می کند. Slack یا Skype ابزارهای عالی برای شروع هستند.
  • ابزارهای مناسب را برای کار از راه دور انتخاب کنید. ابزارهایی مانند Slack، Zoom و Google Hangouts می توانند به شما کمک کنند تا با تیم خود ارتباط برقرار کنید و به طور موثر همکاری کنید.
  • یک فضای کاری اختصاصی ایجاد کنید. یک فضای کاری اختصاصی در خانه به شما کمک می کند تا تمرکز کنید و از حواس پرتی دور شوید.
  • تعادل بین کار و زندگی را حفظ کنید. مهم است که زمانی را برای خودتان اختصاص دهید و از کارتان جدا شوید.

نتیجه‌گیری

برای تمام مادرانی که آرزوی شروع حرفه‌ای از خانه را دارند، به توانایی‌های خود ایمان داشته باشید و به خودتان باور کنید. شما مصمم، به استقامت و قادر به انجام چند کار به طور همزمان هستید که همه‌ی این‌ها مواد اولیه‌ی ضروری برای موفقیت‌اند. انعطاف‌پذیری مشاغل دورکاری برای مادران را در آغوش بگیرید، زیرا این مشاغل به شما امکان می‌دهند تا بین تعهدات حرفه‌ای و مسئولیت‌های خانوادگی خود تعادل برقرار کنید.

طراحی وبسایت، تولید محتوا و سئو به همراه کلی پیشنهاد و ایده برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ.

دیدگاهتان را بنویسید