صفحه اصلی > ترفندهای استایل و مد و استایل : چگونه یک استایل کالج شیک و مدرن داشته باشیم؟

چگونه یک استایل کالج شیک و مدرن داشته باشیم؟

چگونه یک استایل کالج شیک و مدرن داشته باشیم؟

زمانی که به استایل کالجی فکر می‌کنید، ممکن است ایده‌های مختلفی به ذهنتان بیاید؛ برای مثال لباس‌های تمیز و اتو کشیده با رنگ‌های پاستلی، یا یک استایل کلاسیک با رنگ‌های خاکی و سورمه‌ای. استایل کالج یکی از استایل‌های جذاب و شیک است که به خصوص برای فصل پاییز و بهار می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد و احتمالا همه‌ی شما یکی از آیتم‌های آن را در کمد لباس خود دارید. با ما همراه باشید تا در ادامه‌ی این مقاله با این استایل و نکات آن بیشتر آشنا شویم.

استایل کالج چیست؟

از لحاظ تاریخی، کلمات prep ،preppy ،prepster برای توصیف خرده فرهنگ جوانان پولدار و از طبقه‌ی بالای جامعه که در شمال شرقی ایالات متحده متولد شده بودند، استفاده می‌شد. آن‌ها معمولا در دانشگاه خانواده‌ی خود شرکت می‌کردند. این دانشگاه‌ها با عنوان Ivy League طبقه‌بندی می‌شوند و ۸ مورد هستند (دانشگاه Columbia، دانشگاه Brown، دانشگاه Cornell، دانشگاه Dartmouth، دانشگاه Harvard، دانشگاه Princeton، دانشگاه Pennsylvania و دانشگاه Yale).

در واقع جوانانی که به این ۸ دانشگاه می‌رفتند، به نوع خاصی لباس می‌پوشیدند که به استایل کالج، استایل اولد مانی یا همان Preppy Style امروزه شناخته می‌شود. استایل کالج با گذشت چندین سال مدرن‌تر شده و در بین مردم هم محبوبیت پیدا کرده است و آیتم‌های آن در کمد اکثر افراد پیدا می‌شود؛ مثل شلوارهای صورتی سالمونی و پلیورهای بافت.

می‌توان گفت که این استایل با استایل کلاسیک شباهت‌های زیادی دارد. برای مثال اگر به پوشیدن لباس‌های بافتنی، چهارخانه و راه‌راه علاقه دارید و همیشه کفش‌های پاشنه تخت و از جنس الیاف طبیعی (مثل چرم) را ترجیح می‌دهید، استایل کالج می‌تواند متناسب با شخصیت شما باشد یا حداقل در استایل روزمره‌تان می‌توانید از آن ایده بگیرید.

استایل کالج سبکی است که در چند سال اخیر مورد توجه تعداد زیادی از افراد مشهور از جمله اما واتسون و اولیویا پالرمو قرار گرفته است. بسیاری از سلبریتی‌ها مثل گوئینت پالترو و الکسا چانگ این سبک استایل را با استایل‌های دیگر مثل کلاسیک ترکیب می‌کنند.

از آن‌جایی که استایل کالجی در اصل آمریکایی است، برندهای Ralph Lauren ،Tommy Hilfiger و Thom Browne برخی از بهترین برندها هستند که می‌توانید در بعضی طراحی‌هایشان استایل‌های کالجی را هم مشاهده کنید.

راهنمای استایل کالج دخترانه و زنانه

به طور کلی، مهم است که آیتم‌هایی را انتخاب کنید که در آن‌ها احساس خوبی دارید و پوشیدنشان به شما اعتماد به نفس می‌دهد. اما این سبک استایل چند قانون اصلی دارد که در اکثر استایل‌های کالجی می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید؛ در ادامه به بررسی این نکات در استایل خانم‌ها خواهیم پرداخت.

۱. لباس‌های کالجی‌تان را آماده کنید

سبک Preppy بسیار ساده، تمیز و شیک است. ممکن است بسیاری از آن‌ها را در حال حاضر داشته باشید. آیتم‌های رایج و محبوبی که در این سبک استایل به کار می‌روند عبارت‌اند از:

  • تی‌شرت‌های ساده و تک‌رنگ (سفید، آبی سورمه‌ای، قرمز، رنگ‌های پاستلی و رنگ‌های نود)
  • بلوزهای ساده یا راه‌راه در رنگ‌های روشن و چشم‌نواز مثل سفید، آبی و صورتی
  • شلوار جین لوله‌ای تیره و شلوار پارچه‌ای به رنگ خاکی
  • ژاکت (یا بافت جلو بسته) رنگی ساده به رنگ‌های پاستلی یا نود
  • کت‌های بلیزر در رنگ‌های مشکی، سورمه‌ای یا سفید
  • شلوارک‌های Chino (کتان) به رنگ‌های سفید، خاکی یا سورمه‌ای
  • بوت‌های سوارکاری، کفش‌های کالجی یا کفش‌های تخت باله

۲. برندهای پیشتاز و محبوب در سبک کالج را بشناسید

معمولا افراد سعی می‌کنند که این برندها را در فضای مجازی دنبال کنند تا با ترندها و استایل‌های جدید آشنا باشند. در واقع دنبال کردن فعالیت این برندها به شما ایده‌های بیشتری می‌دهد تا استایلتان را خلاقانه‌تر و خاص‌تر کنید؛ برای مثال با دنبال کردن فشن‌شوها و ران‌وی‌ها می‌توانید انواع استایل زنانه‌ی ترندی با شومیز و استایل با کفش زنانه روزمره برای سبک کالج الهام بگیرید.  برخی از برندهای معروف که در این سبک هم فعالیت می‌کنند، عبارت‌اند از:

  • Vineyard Vines
  • Brooks Brothers
  • Ralph Lauren
  • Tory Burch
  • Lacoste
  • Kate Spade
  • Lilly Pulitzer
  • Kendra Scott
  • Simply Southern
  • Ann Taylor Loft
  • Tommy Hilfiger
  • Crew

مزیت استایل کالح این است که می‌توانید آیتم‌های آن را در اکثر فروشگاه‌ها پیدا کنید و نیازی نیست که حتما از این برندها خرید کنید (البته اگر از لحاظ مالی و دسترسی مشکلی ندارید، خرید کردن از برندهای اصلی بهترین پیشنهاد خواهد بود).

۳. آیتم‌ها را باهم ترکیب کنید تا استایل‌های مختلفی بسازید

یکی از بهترین ویژگی‌های استایل کالجی این است که شما می‌توانید آیتم‌های مختلف را باهم ترکیب کنید و ظاهری منحصربه‌فرد بسازید. لایه‌بندی لباس‌ها، ترکیب رنگ‌های روشن و خنثی و ترکیب طرح‌های مختلف از تکنیک‌های داشتن یک استایل کالجی بسیار زیبا هستند.

  • برای یک دورهمی دوستانه در تابستان، شما می‌توانید یک دامن طرح‌دار را با یک تی‌شرت یا بلوز ساده ست کنید و با صندل‌های بنددار استایلتان را کامل کنید. از یک گردنبند استیتمنت (بزرگ و حجیم) به رنگ روشن استفاده کنید.
  • در زمستان شما می‌توانید یک ژاکت راه‌راه سفید و قرمز را روی یک پیراهن مردانه‌ی سفید بپوشید. این آیتم‌ها را می‌توانید با یک شلوار جین لوله‌ای تیره و بوت‌های سوارکاری ست کنید.
  • در بهار می‌توانید یک پلیور (دورس) را داخل شلوار چینو گل‌دار بیندازید و استایل خود را با یک جفت کفش کالج تکمیل کنید.
  • ترکیب یک تی‌شرت ساده، شلوارک‌های چینوی سفید یا خاکی و یک جفت کتانی می‌تواند ظاهر اسپرت و جذابی را ایجاد کند. در این استایل از هدبند می‌توانید به عنوان اکسسوری استفاده کنید.
  • یک ایده‌ی دیگر هم برای روزهای سرد سال این است که یک پیراهن آستین بلند یا پلیور را با شلوار جین تنگ و تیره به همراه یک جفت بوت سوارکاری ست کنید. به عنوان لایه‌ی آخر یک ژاکت یا پالتوی بلند بپوشید و با هدبند استایل خود را تکمیل کنید.

۴. اکسسوری‌ها در استایل کالج بسیار مهم هستند

کیف‌ها، کمربندها و جواهرات از جمله اکسسوری‌های اصلی در این نوع استایل هستند. اکسسوری‌های محبوب برای استایل کالجی کیف‌های بزرگ، کمربندهای خاص و جواهرات استیتمنت هستند (زیورآلات یا جواهرات استیتمنت معمولا بزرگ و حجیم هستند و شما از طریق آن‌ها می‌توانید شخصیت خود را ابراز کنید. این نوع جواهرات معمولا به نقطه‌ی کانونی استایل شما تبدیل می‌شوند و توجهات را به خود جلب می‌کنند).

  • شما می‌توانید یک توت بگ با رنگ خنثی را تقریبا در هر استایلی ست کنید. این نوع کیف‌ها بسیار کاربردی هستند، به‌خصوص برای رفتن به کلاس یا دانشگاه.
  • کمربندهای چرمی براق در رنگ‌های مشکی، سورمه‌ای، قرمز یا برنزه می‌تواند انتخاب مناسبی برای تکمیل کردن استایلتان و باریک‌تر نشان دادن کمرتان باشد.
  • برای جلب کردن توجه‌ها به قسمت بالاتنه و صورت خود می‌توانید از یک گردنبند یا گوشواره استیتمنت استفاده کنید. مخصوصا در استایل‌هایی که لباستان از دو آیتم ساده مثل تی‌شرت و شلوار جین تشکیل شده است. اگر به این مدل جواهرات علاقه‌ای ندارید، نیم‌ست‌های ساده و مینیمال‌تر را انتخاب کنید.

۵. ظاهر خود را آراسته کنید

  • موهایتان را مرتب و تمیز نگه دارید. فرقی ندارد که حالت موهایتان صاف است یا فر یا مجعد؛ در هر صورت سعی کنید که آراسته باشند و پف کرده و وز نباشند. از سنجاق سرهای فانتزی برای ظاهری بامزه و از هدبندهای ساده برای ظاهری کلاسیک می‌توانید استفاده کنید.
  • بهتر است که آرایش صورتتان ساده و لایت باشد تا با استایل‌تان هماهنگ باشد. ریمل، رژگونه، رژ لب، خط چشم روشن و یک کرم پودر سبک از اجزای کلیدی آرایش شما هستند. مهم است که آرایش خود را ساده نگه دارید تا زیبایی طبیعی صورتتان برجسته شود.
  • یک عطر با رایحه‌ای ملایم انتخاب کنید. بهتر است عطرتان خیلی تند نباشد؛ رایحه‌های دریایی و گلی بسیار مناسب هستند.
  • ناخن‌هایتان را کوتاه و مرتب نگه دارید و اگر دوست داشتید، لاک هم بزنید. بهتر است رنگ‌های نود و خنثی را انتخاب کنید که با هر استایلی ست می‌شوند. رنگ‌های روشن و تند ممکن است با لباس‌هایتان در تضاد باشند.

نکات اصلی برای داشتن بهترین استایل کالج پسرانه و مردانه

۱. خیلی دقیق نباشید

در ابتدا سعی کنید که آیتم‌های استایل‌تان را مدرن و جوان پسند انتخاب کنید. انتخاب رنگ‌ها و طرح‌های سنتی استایل کالجی می‌تواند در این موضوع به شما کمک کند. لباس‌های فیت و بلیزرهایی با پارچه‌های چهارخانه (Gingham و Tartan) می‌تواند ظاهر کلاسیک‌تری به استایل شما بدهد. همچنین پولوشرت‌های آستین کوتاه و آستین بلند یک انتخاب بسیار مناسب برای شما خواهند بود.

۲. سعی کنید استایلتان با موقعیت متناسب باشد

فرقی نمی‌کند که می‌خواهید به یک دورهمی دوستانه بروید یا تماشای یک مسابقه؛ بهتر است که استایلتان خلاقانه و متناسب با آن موقعیت باشد. استفاده‌ی درست از اکسسوری‌ها می‌تواند استایل شما را تکمیل کند و جزئیات آن را شیک‌تر نشان دهد.

  • برای استایل‌های رسمی و کاری از کراوات‌های راه‌راه استفاده کنید.
  • ساسپندرها (ساس‌بند) برای داشتن ظاهری وینتیج و قدیمی می‌توانند گزینه‌ی بسیار مناسبی باشند.
  • اگر می‌خواهید استایلتان کلاسیک‌تر به نظر برسد، از عینک‌های آفتابی با فریم گرد و دایره‌ای استفاده کنید.

۳. پلیورهای کالجی

یکی از لباس‌هایی که هر مردی در کمد لباس خود باید داشته باشد، پلیور بافت است. این پلیورها در فصل بهار، پاییز و زمستان بسیار کاربردی هستند و با آیتم‌های مختلفی قابلیت ست شدن دارند. شما می‌توانید این پلیورها را به صورت جلو باز یا جلو بسته با پیراهن مردانه، شلوار جین یا شلوار پارچه‌ای رسمی ست کنید. همچنین این پلیورها ترکیب بسیار جذابی را با کفش‌های کالجی ایجاد می‌کنند.

۴. پیراهن مردانه

پیراهن‌های Chambray یک آیتم همه کاره در این استایل محسوب می‌شوند. برای ظاهری غیررسمی، یک پیراهن سبک و از جنس کتان با رنگ کلاسیک انتخاب کنید؛ رنگ‌های سفید، آبی، لیمویی و صورتی انتخاب‌های خوبی می‌توانند باشند.

برای تکمیل این لباس‌ها می‌توانید از یک شلوارک یا شلوار کتان در رنگ‌های خنثی یا نود استفاده کنید. اکسسوری‌ها را فراموش نکنید؛ کمربند، کفش‌های کالجی و عینک آفتابی بهترین پیشنهاد در کنار پیراهن مردانه و شلوار کتان هستند.

۵. به مدل موهایتان توجه کنید

مدل مو در استایل کالج بسیار مهم است. بهترین انتخاب، مدل موی کلاسیک معاصر است. در واقع به نوعی کناره‌ی موهایتان را کمی کوتاه کنید و جلوی موهایتان را بلند بگذارید و به شکل دلخواهتان آن را شکل دهید. برای اینکه موهایتان ظاهر بهتر و نزدیک‌تری به استایل کالج داشته باشند، می‌توانید از ژل مو هم برای حالت دادن به آن‌ها استفاده کنید.

استایل با کفش کالج

کفش‌های کالجی یکی از اصلی‌ترین آیتم‌های استایل کالج است. این کفش‌ها در فصل بهار و تابستان یک انتخاب ایدئال هستند، زیرا هم سبک هستند و هم به راحتی با لباس‌هایتان ست می‌شوند. پوشیدن یک کفش خوب می‌تواند استایل شما را چندین برابر شیک‌تر کند؛ بنابراین برای خرید کفش کالج زنانه و خرید کفش کالج مردانه ارزان (خوش‌قیمت) و باکیفیت بهتر است که از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.

اگر می‌خواهید استایلی غیررسمی داشته باشید، کفش کالجی را با شلوارک چینو و تی‌شرت ساده ست کنید. اگر هم به دنبال استایلی کژوال‌تر هستید، پیراهن مردانه را جایگزین تی‌شرت کنید و چند دکمه‌ی بالایی آن را باز بگذارید.

برای پوشیدن کفش‌های کالجی سعی کنید که آن‌ها را با لباس‌هایی از جنس طبیعی (پنبه یا کتان) ست کنید تا ظاهر شیک‌تری داشته باشید. شلوار چینو برای آقایان و پیراهن بلند برای خانم‌ها پیشنهاد بسیار مناسبی خواهد بود.

حرف آخر

تمرکز اصلی استایل کالج، بر روی داشتن ظاهری ساده و تمیز، هوشمند و کلاسیک است، اما از آن‌جایی که ترکیب رنگی‌های جالبی در آن به کار برده می‌شود، جالب و سرگرم کننده هم به نظر می‌رسد و شما را جوان‌تر نشان می‌دهد. امیدواریم نکاتی که در این مطلب به آن پرداختیم برایتان مفید باشند تا بتوانید یک استایل کالجی شیک و خاص را برای خود بسازید.

طراحی وبسایت، تولید محتوا و سئو به همراه کلی پیشنهاد و ایده برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ.

دیدگاهتان را بنویسید