صفحه اصلی > ترفندهای آرایشی و زیبایی و مد و زیبایی : همه‌چیز درباره‌ی انواع لایت‌های جذاب مو؛ لولایت، هایلایت و بیبی‌لایت مو

همه‌چیز درباره‌ی انواع لایت‌های جذاب مو؛ لولایت، هایلایت و بیبی‌لایت مو

همه‌چیز درباره‌ی انواع لایت‌های جذاب مو؛ لولایت، هایلایت و بیبی‌لایت مو

اگر در فکر بخشیدن طراوت و بُعد به موهایتان هستید یا حتی به رنگ مو حساسیت دارید و یا نمی‌خواهید که رنگ موهایتان را کاملاً تغییر دهید، ما به شما انواع لایت‌های جذاب مو شامل هایلایت، لولایت و بیبی‌لایت را پیشنهاد می‌کنیم که گزینه‌هایی عالی برای زیبایی بخشیدن به موهای شما هستند.

انواع لایت‌های جذاب مو و تفاوت آن‌ها

لولایت (Lowlight)، هایلایت (Highlight) و بیبی‌لایت (Babylight) از انواع لایت‌های جذاب مو هستند. بین هایلایت مو و لولایت مو تفاوت وجود دارد و دانستن جزئیات به شما کمک می‌کند تا به موهای رویاهای خود برسید. بیبی‌لایت حالتی بین این دو است. به‌زبان‌ساده، در هایلایت، تارها یا دسته‌ای از موها را با رنگ روشن‌تر، روشن می‌کنند در حالی که در لولایت، بخش‌هایی از موها را تیره‌تر می‌کنند تا به حجم موها، بُعد بیشتری ببخشند. اگر بین انتخاب لایت مو موردنظرتان دچار تردید هستید، می‌توانید از آرایشگر خود بخواهید که هر دو را به موهای شما اضافه کند، این کار می‌تواند توهم حجم، عمق و بافت را به‌طور‌ همزمان ایجاد کند. در ادامه این مقاله، در مورد اینکه لولایت مو، هایلایت مو و بیبی‌لایت چه هستند به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

لولایت مو چیست؟

لولایت‌ شامل دسته‌های تیره‌ای هستند که در بین موها ایجاد می‌شوند و کنتراست بیشتری را ایجاد می‌کنند. از لولایت مو معمولاً به عنوان یک روش سریع برای یکدست‌کردن رنگ مو در زمانی‌که آن‌ها را بیش‌از‌حد هایلایت کرده‌اید، می‌توانید استفاده کنید. حتی اگر به دنبال بهبود هایلایت موهایتان نیستید باز هم می‌توانید از لو‌لایت برای بُعد بخشیدن به موهایتان استفاده کنید. لولایت رنگ واقعی موهایتان را تغییر می‌دهد. برای موهای طبیعی و بدون رنگ، لولایت می‌تواند تیره‌تر از روشن‌ترین قسمت مو باشد، اما نباید تیره‌تر از تیره‌ترین قسمت پایه طبیعی موهایتان باشد.

آیا لولایت روی موهای تیره کار می‌کند؟

بهترین بخش در مورد لولایت این است که برای هر رنگ مویی کارایی دارد به شرطی که آرایشگر شما با تجربه باشد و به درستی رنگ مورد نظر را فرموله کند. با این حال باید خاطر نشان شد که لولایت می‌تواند در مورد افرادی که پایه‌ی طبیعی موی آن‌ها قهوه‌ای روشن است و همچنین موهای زیادی بلوند، مشکل‌ساز شود پس بهتر است که بدانید قبل از اجرای هر رنگ مویی باید همیشه با رنگ‌شناس و آرایشگر خود به خوبی مشورت کنید.

هایلایت مو چیست؟

به بخش‌هایی از مو که روشن‌تر از رنگ موی طبیعی شما هستند، هایلایت گفته می‌شود. در حالی که گفته شد به بخش‌هایی از مو که تیره‌تر هستند، لولایت گفته می‌شود. هایلایت کردن مو به معنای روشن‌کردن پایه طبیعی با استفاده از دکلره یا رنگ مو است. معمولاً وقتی موها را هایلایت می‌کنید، پوست شما روشن‌تر دیده می‌شود. انواع مختلفی از تکنیک‌های هایلایت از جمله بالیاژ و آمبره وجود دارد.

آیا می‌توان موهایی که قبلا رنگ شده‌اند را هایلایت کرد؟

بله اگر موهای شما قبلا رنگ شده‌اند، هنوز هم می‌توانید آن‌ها را هایلایت کنید. بااین‌حال، بسته به اینکه موهای شما با رنگ دائمی یا نیمه‌دائمی رنگ شده باشد، ممکن است این فرآیند متفاوت باشد. آرایشگر وضعیت موهای شما را بررسی و بهترین روش برای رسیدن به جلوه هایلایت موردنظر را به شما توصیه خواهد کرد.

چگونه می‌توان هایلایت مو را مانند روز اول حفظ کرد؟

برای حفظ شادابی اولیه هایلایت موهای خود، از شامپوها و نرم‌کننده‌های ایمن رنگ استفاده کنید. قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و کلر که معمولا در آب استخرها وجود دارد را به حداقل برسانید، زیرا ممکن است باعث محوشدن رنگ هایلایت مو شود. سعی کنید که به‌طور منظم از نرم‌کننده برای موهایتان استفاده کنید زیرا این کار می‌تواند به تغذیه موهای شما و جلوگیری از خشکی آن‌ها کمک کند.

آیا هایلایت برای هر طول و نوع موی سر مناسب است؟

هایلایت‌ها می‌توانند طول‌ها و انواع مو را تکمیل کنند. چه موهای کوتاه یا بلند و چه صاف یا مجعد داشته باشید، هایلایت می‌تواند بُعد، عمق و بافت را به موهای شما اضافه کند. آرایشگر محل قرارگیری و شدت هایلایت‌ها را متناسب با ویژگی‌های منحصر به فرد موهای شما تنظیم خواهد کرد.

بیبی‌لایت چیست؟

بیبی‌لایت جایی بین هایلایت و لولایت است و شامل تکنیکی است که از موهای درخشان و آفتاب‌خورده الهام گرفته‌ شده‌ است. اساساً، بیبی‌لایت کمی روشن‌تر از رنگ معمولی موهای شما و بسیار ظریف‌تر از هایلایت هستند، اما هنوز هم کمی هایلایت محسوب می‌شوند!

تفاوت لولایت مو با هایلایت مو

همانطور که گفتیم هایلایت برای روشن‌کردن موها استفاده می‌شود، در حالی که لولایت با افزودن سایه‌هایی از یک رنگ تیره‌تر، برای بُعد دادن به موها استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید تفاوت بین لولایت و هایلایت را به‌ راحتی متوجه شوید، کافیست بدانید که لولایت، رنگ موها را تیره‌تر می‌کند تا از این طریق در موهای شما کنتراست ایجاد کند.

تصور نکنید که رنگ موهای شما فقط می‌تواند تک‌رنگ مانند زیتونی، بلوند و مشکی باشد بلکه می‌تواند سایه‌های زیادی را در خود داشته باشد مانند بلوندتیره، که ترکیبی از بلوند و سبز است، یا شاه‌بلوطی که ترکیبی از قهوه‌ای و قرمز است. قسمت‌های روشن‌تر مو هایلایت هستند و قسمت‌های تیره‌تر که به موها عمق می‌دهند، لولایت هستند.

آیا می‌توان لولایت را با هایلایت ترکیب کرد؟

پاسخ بله است. به خصوص زمانی که رنگ موی طبیعی مدنظر شما باشد. آرایشگر ممکن است به شما پیشنهاد دهد که چند رگه لولایت را به هایلایت مو خود اضافه کنید تا از این طریق رنگ اصلی مو شما تکمیل شود. بیشتر خانم‌ها از تکنیک هایلایت به همراه لولایت استفاده می‌کنند تا ظاهری بسیار جذاب و در عین حال طبیعی داشته باشند. این تکنیک برای روند رشد طبیعی موها بهترین است. اگر آرایشگر یک بافت نرم و ظریف را انتخاب کند، می‌توان گفت که تا چندین هفته نیازی به تجدید رنگ مو خود نخواهید داشت.

اگرچه لولایت می‌تواند بلافاصله کنتراست بیشتری در موها ایجاد کنند، اما بهتر است بدانید که در ماه‌های تابستان به سرعت محو می‌شود و می‌تواند برنجی به نظر برسند. اگر موهای آسیب دیده‌ای دارید، این نکته را در نظر بگیرید زیرا ممکن است مجبور شوید موهای خود را مجدد لولایت یا هایلایت کنید. این تجدید می‌تواند منجر به شکستگی و آسیب‌دیدگی بیشتر موهای شما شود.

انواع لایت مو دخترانه

اگر به دنبال یک لایت زیبا مو هستید، می‌توانید از انواع لایت مو دخترانه متناسب با سلیقه و مدل موی خود استفاده کنید. درست است که رنگ‌ها جنسیت ندارند و سن‌وسال نمی‌شناسند اما رنگ‌های روشن و فانتزی می‌توانند گزینه‌هایی جسورانه و جذاب برای دختران جوان باشند.

انواع لایت موی کوتاه

اگر موهای کوتاهی دارید، سعی کنید که لایت‌هایی که متناسب با طول آن هستند را انتخاب کند. اگر چه معمولا انواع لایت مو را می‌توان برای هر طول مویی انتخاب کرد اما بهتر است برای موهای کوتاهتر از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید.

معرفی رنگ و اکسیدان مناسب انواع لایت‌های جذاب مو

در این بخش یه معرفی ۵ نمونه از بهترین و پرفروشترین رنگ و اکسیدان‌های موجود در سایت دیجی‌کالا می‌پردازیم.

۱. رنگ مو مارال سری طبیعی مدل بلوند متوسط شماره ۷.۰

اگر به دنبال بهترین رنگ مو برای لایت موهای خود هستید، رنگ مو مارال با حجم ۱۰۰ میلی‌لیتر که یک رنگ مو دائمی است را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر موهای خاکستری دارید، نگران نباشید، رنگ مو مارال قدرت پوشانندگی و ماندگاری بالایی دارد.

این رنگ مو دارای ویتامین و روغن آرگان، روغن هسته‌ی‌ انگور، روغن بادام، نرم‌کننده و حالت‌دهنده‌ی‌ مو است به‌همین‌دلیل به موهای شما زیبایی و درخشندگی می‌بخشد و از خشک‌شدن و شکنندگی موهایتان جلوگیری می‌کند.

۲. رنگ مو مارال سری دودی مدل قهوه‌ای دودی روشن شماره ۵.۱

برای رسیدن به رنگ قهوه‌ای دودی روشن می‌توانید رنگ مو مارال سری دودی مدل قهوه‌ای دودی را خریداری کنید. شما می‌توانید از رنگ مو مارال به عنوان یک رنگ موی خانگی بی‌ضرر استفاده کنید. فقط کافیست که برای رنگ مو‌های معمولی، درصد ترکیب ۱ به ۱/۵ و اکسیدان ۶ درصد را ترکیب کنید. برای رسیدن به رنگ موهای روشن‌تر، درصد ترکیب ۱ به ۲ و اکسیدان ۹ درصد مارال را به خوبی ترکیب و استفاده کنید.

۳. رنگ مو والانسی سری طبیعی شماره ۵.۰۰ حجم ۱۰۰ میلی‌لیتر رنگ قهوه ای روشن قوی

یکی از رنگ موهای پرطرفدار قطعا رنگ قهوه‌ای روشن است. رنگ مو والانسی سری طبیعی دارای حجم ۱۰۰ میلی‌لیتر و ویتامین C، پروتئین گندم، نرم‌کننده و روغن زیتون، بادام و آرگان است.

این رنگ مو به راحتی با اکسیدان ترکیب می‌شود و کرمی صاف، نرم و یکنواخت را برای استفاده به شما می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این رنگ مو رنگدانه‌های کافی و غلیظ آن، ماندگاری بالا، پوشش‌دهی کافی و درخشندگی بالا است.

۴. رنگ مو بیول سری ASH شماره ۸.۱ حجم ۱۰۰ میلی‌لیتر رنگ بلوند دودی روشن

رنگ موی بیول دارای فرمولاسیون آلمانی حاوی عصاره گیاهان و روغن‌های حیات‌بخش است. این رنگ مو حاوی انواع ویتامین C، B5 و E، روغن بادام، کنجد، فندق، سبوس برنج و کراتین است به‌همین‌دلیل به سلامت و زیبایی موهای شما کمک می‌کند. اگر به دنبال خرید رنگ موی بدون آمونیاک هستید، رنگ مو بیول می‌‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های انتخابی شما باشد.

۵. اکسیدان مارال مدل CREAM شش درصدی حجم ۱۰۰۰ میلی‌لیتر

اگر می‌خواهید رنگ تازه‌ای به موهای خود ببخشید، احتمالا می‌دانید که اکسیدان چیست؟ ما در اینجا یکی از بهترین اکسیدان‌های موجود در دیجی‌کالا را به شما معرفی می‌کنیم.

کرم اکسیدان مارال با کیفیت بالای خود، موهای شما را درخشان‌تر می‌کند. این اکسیدان در برابر شست‌وشو بادوام و مقاوم است. این اکیدان حاوی نرم‌کننده بوده و به‌همین‌دلیل به حالت‌پذیری بهتر موها کمک می‌کند. شما می‌توانید این اکسیدان را با هر نوع رنگ مو طبیعی و یا فانتزی ترکیب کنید و از نتیجه کار لذت ببرید.

سخن نهایی

شما می‌توانید بین لولایت، هایلایت و رنگ موی تک‌رنگ تکنیک موردنظر خود را انتخاب کنید. برای تکنیک موردنظرتان می‌توانید از نمونه عکس‌های سایت‌های مختلف که متناسب با رنگ‌های موی مورد‌علاقه‌تان هستند، استفاده کنید. هنگام انتخاب رنگ موردنظرتان در نظر بگیرید: هدف شما چه سبک رنگی است؟ اگر موهای روشنی دارید و می‌خواهید آنها را چندین درجه تیره‌تر کنید، بهتر است یک رنگ موی کامل انتخاب کنید. حتی اگر یک طرفدار تکنیک هایلایت برای موهای خود هستید پیشنهاد می‌کنیم گاهی لولایت به موهای خود اضافه کنید، این کار در طول زمستان به موهای شما مقداری گرما می‌بخشد.

طراحی وبسایت، تولید محتوا و سئو به همراه کلی پیشنهاد و ایده برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ.

دیدگاهتان را بنویسید